CANT DE LA COTXA

CANT DE LA COTXA

dilluns, 18 de febrer del 2019

LES COTXES

Molts dies quan m'aixeco veig uns ocellets amb la cua vermella que li tenen el cor robat a la mama. M'agrada observar-los quan estan parats perquè si t'hi fixes bé fan vibrar la cua d'una manera especial. Fins fa poc no sabia ben bé de quina espècie eren i la meva mare em va explicar que eren cotxes. Uns ocells que ella havia vist ,quan anava a la vinya amb l'avi, a sobre les barraques. Potser per això a les illes Balears l'anomenen "coeta de barraca".


I tant de parlar-ne quan va arribar el dia de crear-nos el perfil vam decidir que seriem les cotxes. Una amiga nostra, la Camil·la, ens ha fet aquest magnífic dibuix. La meva mare, la meva germana i jo, ja n'hem triat una. Moltíssimes gràcies Camil·la! 

Ella també té un blog, us el recomano: http://www.camillaperez.com/



La cotxa fumada és un ocell marró i té la cua de color rovell, els colors del mascle són més foscos, mentre que els de la femella són més clars, el bec i les potes d'ambdós són fosques.

Si voleu escoltar el seu cant, aquí us deixo un vídeo on s'escolta molt bé, el mascle i la femella: https://www.youtube.com/watch?v=G663PJeKEHo

Buscant informació sobre aquests ocellets he trobat que, aquí a Catalunya, s'han registrat dos casos de cotxes fumades albines! Aquí us en deixo l'enllaç per si us interessa: http://www.rarebirds.cat/cotxa-fumada-amb-aberracio-cromatica-pastel-al-delta-del-llobregat/ 


2 comentaris:

  1. Moltes felicitats per la iniciativa Enia! Hi passaràs molt bones estones i de ben segur ens les faràs passar als que et seguim.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, Camil·la! Així ho espero! de moment estic molt il·lusionada!

      Elimina

Moltes gràcies per deixar un comentari! Ens fa molta il·lusió!!